۱۳۹۶ سه شنبه ۳ مرداد ساعت: 3:05 عصر 7/25/2017
موانع جهش دیجیتالی ایران
موسسه Arthur D.Little یک شرکت مشهور در زمینه مشاوره در حوزه‌های نوآوری، استراتژی و‌ مدیریت است که در 1909 در بوستون آمریکا پایه‌گذاری شد. این شرکت اخیرا گزارشی درباره صنعت مخابرات ایران منتشر کرده که از سوی چهارنفر از تحلیلگران این شرکت (عمدتا مرتبط با بخش خاورمیانه این شرکت) تهیه و تدوین شده است. مطلب پیش‌رو خلاصه‌ای از بخش نخست این گزارش است که با عنوان «صنعت مخابرات ایران در آستانه جهش» حدود یک ماه قبل منتشر شده است.
جنگ نرم شبکه‌های ماهواره‌ای علیه نظام بانکی کشور
اقتصاد ایران به شدت بانک محور است، به همین سبب سرنوشت بخش مهمی از اقتصاد کشور به سرنوشت بانک‌های ما گره خورده است. شریک دیگر این سرنوشت میلیون‌ها ایرانی هستند که اندوخته‌های خود را در بانک‌ها و موسسات اعتباری سپرده‌گذاری کرده‌اند تا از سودی که به دست می‌آورند، هم چرخ‌های زندگی خود را بهتر بچرخانند و هم این سود را به سپر محافظتی در برابر نرخ تورمی که حتی تک رقمی آن، قدرت خرید دارایی آنها را در گذر زمان کاهش می‌دهد، تبدیل کنند.
آسیب‌شناسی شراکت خارجی در خودروسازی ایران
خودروسازی ایران در حالی پس از توافق هسته‌ای و برجام، دور جدیدی از مشارکت‌های خارجی خود را آغاز کرده که قراردادهای جدید در بوته نقد قرار گرفته و اقشار مختلفی نسبت به آنها واکنش (چه مثبت و چه منفی) نشان داده‌اند.
آرشیو
شبکه‌های محبوب در فضای مجازی
نتایج یک نظرسنجی از رفتارشناسی کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی نشان‌دهنده محبوبیت بالای تلگرام و اینستاگرام است. براساس این نظرسنجی دلیل اصلی استفاده از شبکه‌های اجتماعی جست‌وجوی مطالب است و در این میان زنان نسبت به مردان مطالب را با جدیت بیشتری دنبال می‌کنند.
روش‌هایی برای بازاریابی و فروش اپلیکیشن
اپلیکیشن نوعی نرم‌افزار کامپیوتر است که برای استفاده کاربر نهایی استفاده می‌شود. اکثر نرم‌افزارهایی که روزانه استفاده می‌کنیم، شامل این تعریف می‌شوند.
شبکه‌سازی ستون موفقیت همه کسب‌و‌کارها
این روزها ارائه برندها و در معرض قرار دادن محصولات و خدمات بسیار آسان‌تر شده است. همه اینها به لطف تبلیغات و از همه مهم‌تر شبکه‌سازی آسان ممکن شده که ارائه همه چیز را در اینترنت امکان‌پذیر ساخته‌اند.
آرشیو
نسخه چاپی نسخه چاپی ۱۳۹۲ بيست و هشتم تير :تاریخ انتشار 33100 :کدخبر
ارسال به دوستان ارسال به دوستان 89143 :بازدید

گفتگو با کارآفرین ایرانی و مالک برند زرماکارون

یکی از عادت های عجیب و غریب برخی از ما این است که فکر می کنیم انسان های موفق تنها از بین ثروتمندان جامعه هستند و همگی از روز تولد ثروتمند و غنی بوده اند. اما وقتی در زندگی اغلب ثروتمندان تحقیق می کنی می بینی که ثروت آنها با تلاش مستمر به دست آمده و خیلی از آنها لزوما خیلی هم ثروتمند نبوده اند.

یکی از عادت های عجیب و غریب برخی از ما این است که فکر می کنیم انسان های موفق تنها از بین ثروتمندان جامعه هستند و همگی از روز تولد ثروتمند و غنی بوده اند. اما وقتی در زندگی اغلب ثروتمندان تحقیق می کنی می بینی که ثروت آنها با تلاش مستمر به دست آمده و خیلی از آنها لزوما خیلی هم ثروتمند نبوده اند.

به گزارش بانکی دات آی آر، یکی از این افراد آقای مرتضی سلطانی مدیر شرکت زرماکارون است که مطالعه چند مصاحبه از ایشان برای من بسیار الهام بخش بود. به همین دلیل گزیده ای از این صحبت ها را که در رسانه های مختلف منتشر شده برای شما برگزیده ام که در ادامه با هم می خوانیم.

زر ماکاران که بدون تعارف این روز ها همراه همیشگی سفره های خیلی از ایرانی هاست زیر نظر مردی به اینجا رسیده که متولد قم است و فرزند همسر دوم پدرش، درکودکی از محبت پدر و مادر محروم بوده و با افتخار از سختی هایی صحبت می کند که از او چنین انسانی را ساخته است.

دربخشی از مصاحبه هایش خواندم:

«روزهای پنجشنبه و جمعه به گورستان وادی السلام قم می‏رفتم تا شاید با شستن قبرها، اندک درآمدی بدست آورم و کمک خرجی برای مادر باشم. با پای برهنه در خاک گل می‏دویدم و با سطلی پر آب در دستم، سنگ قبرها را می‏شستم...

آب از روی سنگ تا روی خاک‏های جلوی پایم سر ریز شد.گِل لای انگشتان پایم لغزید و چشم به دستان پیرمردی داشتم که آرام آرام اسم روی سنگ قبر را پاک کرد. منتظر بودم پولم را بدهد تا بروم و قبر دیگری را بشویم.

چشمان آن پیرمرد به پاهایم دوخته شد... ومن پاهایم را محکمتر در خاک فرو کردم... و او گفت: وای بر من، وای بر ما ...

آن مرد مهربان مرا با خود برد و کفشی پلاستیکی برایم خرید. هدیه ای ارزشمند برای کودکی تنها، ... این کفش‏ها هنوز از بهترین خاطرات و ارزشمندترین دارای‏ی های من است»

کودکی او سرشار از تمامی ملالت هایی است که شاید بتوان آنها را فقط در داستان ها و کتاب ها جستجو کرد. اما در عالم واقع نیز چنین بود.

مرتضی سلطانی، بر این باور است: «تمام افتخار و ارزش‏هایم در آن ۷ سال اول زندگی ام است و این واقعیتی است که همیشه به آن مفتخر خواهم بود.»

نخستین کارهای صنعتی

نخستین کار های او واکس زدن کفش، فرش فروشی و تراشکاری بودند اما آنچه او را در مسیر پیشرفت قرار داد سوله سازی بود.

برای به دست آوردن فن آوری این کار تلاش بسیاری به کار برد و بعد از فراز و نشیب های فراوان موفق شد در سایه کار گروهی به موفقیت برسد.

مرتضی سلطانی، امروز، یک کارآفرین مطرح، یک صنعتگر موفق، یک صادرکننده نمونه و یک مدیر برتر است.که لقب"سیمرغ صنعت ایران" را به او داده اند. او متواضعانه خود را سرباز صنعت سرزمینش می داند.

رمز موفقیت

سلطانی در عرصه صنعت و تولید و نگاه انسان محورانه سالها در عرصه ی ریخته گری کار کرد و اولین تولید کننده میل لنگ در ایران نیز بوده است. بنیانگذار گروه صنعتی زر، شناخت ادبیات تولید و رقابت را در تولید بدون مرز شرط رقابت جهانی می داند و سه عامل، کیفیت خوب، بسته بندی خوب و نگاه مشتری مداری را شرط قرارگرفتن محصولات در کنار تولیدات جهانی بیان می کند.

ثروتمند نیستم

او خود را ثروتمند نمی داند بلکه معتقد است یک تولید کننده است. او می گوید: ثروتمند کسی است که پول دارد و دغدغه ای ندارد و خرج می کند، ولی تولید کننده سرمایه اش را صرف توسعه و تولید می کند که نمی توان به تولید کننده ، ثروتمند در نگاه عام تلقی کرد.



اخبار مرتبط با این خبر

ردیفتیترتاریخ
1 جزئیات بیمه گردشگران ایرانی در ارمنستان توسط بیمه پارسیان ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۵ تير
2 پرداخت سود سهام بانک کارآفرین در مردادماه ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۹ تير
3 تجلیل بانک سامان از نخستین ایرانی فاتح اورست ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۸ تير
4 تله‌پیتزا؛ رستورانی اسپانیایی منطبق بر ذائقه ایرانی ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۲ تير
5 اعلام نتایج قرعه‌کشی جشنواره کارت هدیه بانک کارآفرین ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۸ خرداد
6 توافق بورگوارد آلمانی با خودروسازان ایرانی ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۸ خرداد
7 تولد دوباره اولین نرم‌افزار پیام‌رسان ایرانی ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۱ خرداد
8 راه‌اندازی سامانه پیام‌رسان «چابک» در بانک کارآفرین ۱۳۹۶ شنبه ۲۰ خرداد
9 تمدید 5 ساله اعتبار بیمه‌نامه مسوولیت پلنگ ایرانی با بیمه «ما» ۱۳۹۶ دوشنبه ۸ خرداد
10 پدیده سوپرمارکت‌های آنلاین ایرانی ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۸ ارديبهشت




تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما:  


استمرار همکاری گروه توسن و GRG Banking معرفی اپلیکیشن حملو؛ پیک موتوری آنلاین چطور می‌توانیم با ایوار به تور اروپا سفر کنیم؟ خرید از مارکت‌های بین‌المللی با کارت‌های یورکاردز تغییری در سبد درآمدی اپراتورها همایش بین‌المللی کلیدهای موفقیت در هلدینگ‌ها الزامات انتخاب سیستم گرمایشی مناسب چیست؟ چگونه بلیت هواپیما را با قیمتی پایین‌تر بخریم؟ اندروید مارشملو از آب‌نبات چوبی پیشی گرفت چگونه کش تلگرام را پاک کنیم؟ سایت آی پی امداد؛ راهنمایی برای خرید لوازم خانگی رانندگان اسنپ در تهران چگونه جذب می‌شوند؟ درآمد متخصصان علوم داده در دنیای IT با کمترین هزینه، بهترین پرواز را انتخاب کنید هشدار سازمان حمایت به متقاضیان پیش‌خرید خودرو رتبه اول و آخر بانک‌های بورسی در نسبت سرمایه آیا مایکروسافت در حال کشتن ویندوز 10 موبایل است؟ راه هایی برای کاهش مصرف باتری در گوشی های هوشمند چگونه پروازی ارزان به روسیه داشته باشیم؟ امکان خرید آنلاین بیمه از همه شرکت‌ها با اپلیکیشن «بیمیتو» فراهم شد
کدام بانک را به دوستان خود توصیه می‌کنید؟
 














نتایج نظرسنجی
 

ویوان نیوز با همکاری لوکوپوک در یک طرح مشترک اقدام به تهیه قیمت روز کالا و خدمات در 9 گروه کرده است. از این پس شما می توانید با رجوع به هر یک از بخش های زیر قیمت و امکانات کالاهای مورد نظر خود را مشاهده و مقایسه کنید.

توجه: در صورت تمایل به معرفی قیمت کالا ها و خدمات خود در این طرح می توانید تقاضای خود را به نشانی info@vivannews.com ارسال فرمایید.