۱۳۹۵ شنبه ۱۰ مهر ساعت: 9:26 صبح 10/1/2016
آیا ابداعات در بازار دیجیتال کمتر شده است؟
رویدادهای اپل برای علاقه‌مندانش اهمیت زیادی دارد. طرفداران دو آتشه اپل همیشه منتظر هستند تا شخص اول اپل -که تا سال‌ها استیو جابز محبوب بود و حالا تیم کوک است- یک محصول جدید و جالب را با پسوند i رونمایی کند.
با امدادهای متفرقه چه کنیم؟
تلفن همراه زنگ می خورد و صدایی خوب و خوش برخورد که نام و نام خانوادگی و اطلاعاتی کامل در مورد نوع و مدل خودروی شخصی شما دارد، با شما وارد مکالمه می شود! این وسط ممکن است کمی هم از رُند یا جالب بودن شماره تلفن شما تعریف کنند!!
برند سازی در حوزه گردشگری ایران
در سه سال اخیر و به ویژه بعد از برجام، صنعت گردشگری ایران به طور ملموسی در مسیر رشد قرار گرفته است. برخی آمارها حاکی از آن است که رشد گردشگری ایران، سه برابر بیشتر از متوسط رشد اقتصادی کشور بوده است.
آرشیو
7 استراتژی ضروری برای موفقیت کار تیمی
یک تیم زمانی کارآمد و سازنده است که احساس لذت از کار کردن را در اعضای خود برانگیزاند و همه افراد از حضور در تیم راضی باشند. با انجام کارها به صورت تیمی، تولید افزایش می‏یابد و اعتماد بیشتری نیز ایجاد می‏شود...
4 راهکار برای مشارکت کارمندان در خلق ایده‌های نو
سرتان شلوغ است. هر روز باید مذاکرات مهمی را پشت سر بگذارید. هر روز، با مشتری‌ها و کارمندان زیادی صحبت می‌کنید. شب‌ها هم تا نیمه‌ی صبح بیدارید و افکارتان را منظم می‌کنید تا خواب‌تان ببرد. در این هیاهوی فکری، آیا می‌توانید به ایده ها نو هم بیاندیشید؟
چرا تبلیغات باید جنبه سرگرمی داشته باشد؟
این روزها صحبت از پدید آمدن یک رویکرد نوظهور در میان است: «محتوای تبلیغاتی» یا Branded Content که روشی جدید برای ساخت آگهی‌ها و تبلیغات است.
آرشیو
نسخه چاپی نسخه چاپی ۱۳۹۲ بيست و هشتم تير :تاریخ انتشار 33100 :کدخبر
ارسال به دوستان ارسال به دوستان 75440 :بازدید

گفتگو با کارآفرین ایرانی و مالک برند زرماکارون

یکی از عادت های عجیب و غریب برخی از ما این است که فکر می کنیم انسان های موفق تنها از بین ثروتمندان جامعه هستند و همگی از روز تولد ثروتمند و غنی بوده اند. اما وقتی در زندگی اغلب ثروتمندان تحقیق می کنی می بینی که ثروت آنها با تلاش مستمر به دست آمده و خیلی از آنها لزوما خیلی هم ثروتمند نبوده اند.

یکی از عادت های عجیب و غریب برخی از ما این است که فکر می کنیم انسان های موفق تنها از بین ثروتمندان جامعه هستند و همگی از روز تولد ثروتمند و غنی بوده اند. اما وقتی در زندگی اغلب ثروتمندان تحقیق می کنی می بینی که ثروت آنها با تلاش مستمر به دست آمده و خیلی از آنها لزوما خیلی هم ثروتمند نبوده اند.

به گزارش بانکی دات آی آر، یکی از این افراد آقای مرتضی سلطانی مدیر شرکت زرماکارون است که مطالعه چند مصاحبه از ایشان برای من بسیار الهام بخش بود. به همین دلیل گزیده ای از این صحبت ها را که در رسانه های مختلف منتشر شده برای شما برگزیده ام که در ادامه با هم می خوانیم.

زر ماکاران که بدون تعارف این روز ها همراه همیشگی سفره های خیلی از ایرانی هاست زیر نظر مردی به اینجا رسیده که متولد قم است و فرزند همسر دوم پدرش، درکودکی از محبت پدر و مادر محروم بوده و با افتخار از سختی هایی صحبت می کند که از او چنین انسانی را ساخته است.

دربخشی از مصاحبه هایش خواندم:

«روزهای پنجشنبه و جمعه به گورستان وادی السلام قم می‏رفتم تا شاید با شستن قبرها، اندک درآمدی بدست آورم و کمک خرجی برای مادر باشم. با پای برهنه در خاک گل می‏دویدم و با سطلی پر آب در دستم، سنگ قبرها را می‏شستم...

آب از روی سنگ تا روی خاک‏های جلوی پایم سر ریز شد.گِل لای انگشتان پایم لغزید و چشم به دستان پیرمردی داشتم که آرام آرام اسم روی سنگ قبر را پاک کرد. منتظر بودم پولم را بدهد تا بروم و قبر دیگری را بشویم.

چشمان آن پیرمرد به پاهایم دوخته شد... ومن پاهایم را محکمتر در خاک فرو کردم... و او گفت: وای بر من، وای بر ما ...

آن مرد مهربان مرا با خود برد و کفشی پلاستیکی برایم خرید. هدیه ای ارزشمند برای کودکی تنها، ... این کفش‏ها هنوز از بهترین خاطرات و ارزشمندترین دارای‏ی های من است»

کودکی او سرشار از تمامی ملالت هایی است که شاید بتوان آنها را فقط در داستان ها و کتاب ها جستجو کرد. اما در عالم واقع نیز چنین بود.

مرتضی سلطانی، بر این باور است: «تمام افتخار و ارزش‏هایم در آن ۷ سال اول زندگی ام است و این واقعیتی است که همیشه به آن مفتخر خواهم بود.»

نخستین کارهای صنعتی

نخستین کار های او واکس زدن کفش، فرش فروشی و تراشکاری بودند اما آنچه او را در مسیر پیشرفت قرار داد سوله سازی بود.

برای به دست آوردن فن آوری این کار تلاش بسیاری به کار برد و بعد از فراز و نشیب های فراوان موفق شد در سایه کار گروهی به موفقیت برسد.

مرتضی سلطانی، امروز، یک کارآفرین مطرح، یک صنعتگر موفق، یک صادرکننده نمونه و یک مدیر برتر است.که لقب"سیمرغ صنعت ایران" را به او داده اند. او متواضعانه خود را سرباز صنعت سرزمینش می داند.

رمز موفقیت

سلطانی در عرصه صنعت و تولید و نگاه انسان محورانه سالها در عرصه ی ریخته گری کار کرد و اولین تولید کننده میل لنگ در ایران نیز بوده است. بنیانگذار گروه صنعتی زر، شناخت ادبیات تولید و رقابت را در تولید بدون مرز شرط رقابت جهانی می داند و سه عامل، کیفیت خوب، بسته بندی خوب و نگاه مشتری مداری را شرط قرارگرفتن محصولات در کنار تولیدات جهانی بیان می کند.

ثروتمند نیستم

او خود را ثروتمند نمی داند بلکه معتقد است یک تولید کننده است. او می گوید: ثروتمند کسی است که پول دارد و دغدغه ای ندارد و خرج می کند، ولی تولید کننده سرمایه اش را صرف توسعه و تولید می کند که نمی توان به تولید کننده ، ثروتمند در نگاه عام تلقی کرد.



اخبار مرتبط با این خبر

ردیفتیترتاریخ
1 بانک صادرات برترین بانک ایرانی شد ۱۳۹۵ يکشنبه ۴ مهر
2 کاربران ایرانی تلگرام چند نفرند؟ ۱۳۹۵ شنبه ۲۷ شهريور
3 ده هتل برتر ایرانی را بشناسیم +لینک قیمت ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۰ شهريور
4 مروژ؛ یک ایرانی موفق در المپیک ۱۳۹۵ يکشنبه ۷ شهريور
5 بیگانگی شرکت‌های ایرانی با بازاریابی دیجیتال ۱۳۹۵ شنبه ۶ شهريور
6 جشنواره فروش کارت هدیه بانک کارآفرین آغاز شد ۱۳۹۵ چهارشنبه ۳ شهريور
7 سهم مجردها و متاهل‌های ایرانی‌ در شبکه‌های اجتماعی ۱۳۹۵ شنبه ۳۰ مرداد
8 چه کشورهایی قطعات ایرانی می‌خرند؟ ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۷ مرداد
9 چگونه کارآفرینان موفق آینده را پیش‌بینی می‌کنند؟ ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۷ مرداد
10 بانک سینا برای خرید کالای ایرانی کارت اعتباری صادر می‌کند ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۵ مرداد
11 ابهام در امکان نگهداری سرور تلگرام در ۶ پتابایت دیتاسنتر ایرانی ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۵ مرداد
12 هر ایرانی، یک خرید اینترنتی در ماه ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۵ مرداد
13 خانواده‌های ایرانی چقدر درگیر بازی‌های رایانه‌ای هستند؟ ۱۳۹۵ شنبه ۲۳ مرداد
14 هر 2014 ایرانی، یک خودپرداز ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۹ مرداد
15 افزایش سرمایه بیمه کارآفرین ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۲ مرداد
16 چرا برندهای ایرانی ماندگار نیستند؟ ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۱ مرداد




تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما:  


کدام بانک را به دوستان خود توصیه می‌کنید؟
 














نتایج نظرسنجی
 

ویوان نیوز با همکاری لوکوپوک در یک طرح مشترک اقدام به تهیه قیمت روز کالا و خدمات در 9 گروه کرده است. از این پس شما می توانید با رجوع به هر یک از بخش های زیر قیمت و امکانات کالاهای مورد نظر خود را مشاهده و مقایسه کنید.

توجه: در صورت تمایل به معرفی قیمت کالا ها و خدمات خود در این طرح می توانید تقاضای خود را به نشانی info@vivannews.com ارسال فرمایید.