۱۳۹۴ دوشنبه ۷ ارديبهشت ساعت: 1:11 صبح 4/28/2015
هتل‌ها از سبد‌‌ سفر مرد‌‌م بیرون ماند‌‌ند‌‌؟
« طبق آمار، مرد‌‌م کمتر از هتل‌ها و بیشتر از اماکن اقامتی د‌‌یگر و نیز اقامتگاه‌های موقت و غیرمسقف استفاد‌‌ه می‌کنند‌‌»؛ این اظهار نظر مسعود‌‌ سلطانی‌فر، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع د‌‌ستی و گرد‌‌شگری د‌‌ر نخستین نشست خبری پس از سفرهای نوروزی 94 بود‌‌.
نتایج نشست شبانه بانکداران با سیف
نشست مدیران ارشد بانک ها و رئیس کل بانک مرکزی پیرامون نرخ های سود بانکی، فعالیت موسسات غیرمجاز و ساماندهی بازار پول برگزار شد.
آخرین وضعیت صنعت پرداخت الکترونیکی ایران
با وجود کاهش نرخ تورم در سال ۹۳ نسبت به سال قبل از آن، همچنان شاهد رشد قابل ملاحظه مبلغ و تعداد تراکنش ها بودیم.
آرشیو
برندسازی سیاسی
سیاستمداران، مشاوران آنها و رسانه‌های خبری تلاش دارند تا توجه مخاطبان را به انتخاب اطلاعات جلب کنند. به‌دلیل فراگیر شدن تکنیک‌های بازاریابی تجاری، با سیاست‌مداران و بازیگران عرصه سیاست نیز به‌عنوان برند برخورد می‌شود.
دلایل عمده عدم ارزش آفرینی در كسب‌وكار
به‌طور کلی، کسب‌وکارها زمان کافی را صرف فکر کردن به روش‌های مختلف کسب ارزش نمی‌کنند.
چرا باید خلاقیت را با فرهنگ سازمانی خود عجین سازید؟
معمولا همزمان با اینکه سازمان رشد می‌کند و توسعه می‌یابد، خلاقیت آن رو به کاهش می‌گذارد. اما برای جلوگیری از این حرکت چه می‌توان کرد؟
آرشیو
نسخه چاپی نسخه چاپی ۱۳۹۲ بيست و هشتم تير :تاریخ انتشار 33100 :کدخبر
ارسال به دوستان ارسال به دوستان 41741 :بازدید

گفتگو با کارآفرین ایرانی و مالک برند زرماکارون

یکی از عادت های عجیب و غریب برخی از ما این است که فکر می کنیم انسان های موفق تنها از بین ثروتمندان جامعه هستند و همگی از روز تولد ثروتمند و غنی بوده اند. اما وقتی در زندگی اغلب ثروتمندان تحقیق می کنی می بینی که ثروت آنها با تلاش مستمر به دست آمده و خیلی از آنها لزوما خیلی هم ثروتمند نبوده اند.

یکی از عادت های عجیب و غریب برخی از ما این است که فکر می کنیم انسان های موفق تنها از بین ثروتمندان جامعه هستند و همگی از روز تولد ثروتمند و غنی بوده اند. اما وقتی در زندگی اغلب ثروتمندان تحقیق می کنی می بینی که ثروت آنها با تلاش مستمر به دست آمده و خیلی از آنها لزوما خیلی هم ثروتمند نبوده اند.

به گزارش بانکی دات آی آر، یکی از این افراد آقای مرتضی سلطانی مدیر شرکت زرماکارون است که مطالعه چند مصاحبه از ایشان برای من بسیار الهام بخش بود. به همین دلیل گزیده ای از این صحبت ها را که در رسانه های مختلف منتشر شده برای شما برگزیده ام که در ادامه با هم می خوانیم.

زر ماکاران که بدون تعارف این روز ها همراه همیشگی سفره های خیلی از ایرانی هاست زیر نظر مردی به اینجا رسیده که متولد قم است و فرزند همسر دوم پدرش، درکودکی از محبت پدر و مادر محروم بوده و با افتخار از سختی هایی صحبت می کند که از او چنین انسانی را ساخته است.

دربخشی از مصاحبه هایش خواندم:

«روزهای پنجشنبه و جمعه به گورستان وادی السلام قم می‏رفتم تا شاید با شستن قبرها، اندک درآمدی بدست آورم و کمک خرجی برای مادر باشم. با پای برهنه در خاک گل می‏دویدم و با سطلی پر آب در دستم، سنگ قبرها را می‏شستم...

آب از روی سنگ تا روی خاک‏های جلوی پایم سر ریز شد.گِل لای انگشتان پایم لغزید و چشم به دستان پیرمردی داشتم که آرام آرام اسم روی سنگ قبر را پاک کرد. منتظر بودم پولم را بدهد تا بروم و قبر دیگری را بشویم.

چشمان آن پیرمرد به پاهایم دوخته شد... ومن پاهایم را محکمتر در خاک فرو کردم... و او گفت: وای بر من، وای بر ما ...

آن مرد مهربان مرا با خود برد و کفشی پلاستیکی برایم خرید. هدیه ای ارزشمند برای کودکی تنها، ... این کفش‏ها هنوز از بهترین خاطرات و ارزشمندترین دارای‏ی های من است»

کودکی او سرشار از تمامی ملالت هایی است که شاید بتوان آنها را فقط در داستان ها و کتاب ها جستجو کرد. اما در عالم واقع نیز چنین بود.

مرتضی سلطانی، بر این باور است: «تمام افتخار و ارزش‏هایم در آن ۷ سال اول زندگی ام است و این واقعیتی است که همیشه به آن مفتخر خواهم بود.»

نخستین کارهای صنعتی

نخستین کار های او واکس زدن کفش، فرش فروشی و تراشکاری بودند اما آنچه او را در مسیر پیشرفت قرار داد سوله سازی بود.

برای به دست آوردن فن آوری این کار تلاش بسیاری به کار برد و بعد از فراز و نشیب های فراوان موفق شد در سایه کار گروهی به موفقیت برسد.

مرتضی سلطانی، امروز، یک کارآفرین مطرح، یک صنعتگر موفق، یک صادرکننده نمونه و یک مدیر برتر است.که لقب"سیمرغ صنعت ایران" را به او داده اند. او متواضعانه خود را سرباز صنعت سرزمینش می داند.

رمز موفقیت

سلطانی در عرصه صنعت و تولید و نگاه انسان محورانه سالها در عرصه ی ریخته گری کار کرد و اولین تولید کننده میل لنگ در ایران نیز بوده است. بنیانگذار گروه صنعتی زر، شناخت ادبیات تولید و رقابت را در تولید بدون مرز شرط رقابت جهانی می داند و سه عامل، کیفیت خوب، بسته بندی خوب و نگاه مشتری مداری را شرط قرارگرفتن محصولات در کنار تولیدات جهانی بیان می کند.

ثروتمند نیستم

او خود را ثروتمند نمی داند بلکه معتقد است یک تولید کننده است. او می گوید: ثروتمند کسی است که پول دارد و دغدغه ای ندارد و خرج می کند، ولی تولید کننده سرمایه اش را صرف توسعه و تولید می کند که نمی توان به تولید کننده ، ثروتمند در نگاه عام تلقی کرد.



اخبار مرتبط با این خبر

ردیفتیترتاریخ
1 بانک کارآفرین استخدام می کند+شرایط ۱۳۹۴ دوشنبه ۷ ارديبهشت
2 بانک صادرات با نرخ 22 درصد به خریداران کالاهای ایرانی وام می‌دهد ۱۳۹۴ دوشنبه ۷ ارديبهشت
3 دو اصل راهبردی بانک کارآفرین ۱۳۹۴ يکشنبه ۶ ارديبهشت
4 رتبه پاسپورت ایرانی در جهان چند است؟ ۱۳۹۴ يکشنبه ۳۰ فروردين
5 فرش‌های چند هزار متری ایرانی در راه کشورهای عربی ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۳ فروردين
6 متوسط قیمت ماشین لباسشویی‌های ایرانی/ماشین‌ظرفشویی ایرانی نداریم ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۳ فروردين
7 رقیب ایرانی خوش‌فکر نداریم و نگران نیستیم ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۳ فروردين
8 آیت اللهی مدیرعامل بانک کارآفرین شد ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۹ فروردين
9 خدمات تلفنی بیمه کارآفرین در سال نو ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۸ اسفند
10 کدام بانک‌های ایرانی بیشترین دارایی را دارند؟ ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۴ اسفند
11 آگهی دعوت به همکاری بانک کارآفرین ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۴ اسفند
12 ۸ شعبه بانک کارآفرین، اسکناس نو می دهند ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۰ اسفند
13 صدور بیمه‌نامه اینترنتی در بیمه کارآفرین ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۰ اسفند
14 خرید و تفریح؛ مخارج اصلی توریست‌های ایرانی ۱۳۹۳ دوشنبه ۴ اسفند
15 آگهی دعوت به همکاری بانک کارآفرین ۱۳۹۳ شنبه ۱۸ بهمن




تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما:  


از کدام برند پودر رختشویی می خرید؟
 











نتایج نظرسنجی
 

ویوان نیوز با همکاری لوکوپوک در یک طرح مشترک اقدام به تهیه قیمت روز کالا و خدمات در 9 گروه کرده است. از این پس شما می توانید با رجوع به هر یک از بخش های زیر قیمت و امکانات کالاهای مورد نظر خود را مشاهده و مقایسه کنید.

توجه: در صورت تمایل به معرفی قیمت کالا ها و خدمات خود در این طرح می توانید تقاضای خود را به نشانی info@vivannews.com ارسال فرمایید.