۱۳۹۴ شنبه ۹ خرداد ساعت: 2:50 عصر 5/30/2015
بازار پررونق تبلت‌های بی‌کیفیت
بازار محصولات رایانه‏ای و موبایل در سال جدید کم‌رونق‏تر از سال گذشته شده اما در عین حال قاچاقچیان تبلت علاوه‌بر سود قاچاق، پول هنگفتی را از محل دزدی به جیب می‏زنند که جای بسی تعجب در بازار مثلا پر نظارت است.
شناخت راهکارهای شرکت‌های پیشرو که آنها را متمایز می‌کند
عوامل استراتژیک و سازمانی از جمله فاکتورهایی هستند که سازمان‌های نوآور بزرگ و موفق را از سایرین متمایز می‌سازد.
اولویت استراتژی سایبری ایران
حملات سایبری و خرابکاری‏های اینترنتی طی چند سال گذشته به شکل قابل‌توجهی افزایش پیدا کرده است. حالا قدرت طلبی کشورها از مرزهای خاکی به فضای اینترنتی کشیده شده و هر روز خبرهایی درخصوص حمله کشورهای مختلف به تاسیسات نظامی، سازمانی، بانکی و... شنیده می‏شود.
آرشیو
انعطاف در بودجه‌بندی بازاریابی کسب‌وکارها
سازمان‌ها برای بازاریابی موفق و پایدار، نیاز به برنامه بازاریابی دارند، نداشتن برنامه بازاریابی مشخص باعث می‌شود که عملیات بازاریابی کاملا اتفاقی پیش رود و رفته‌رفته شرایط ما را هدایت کند.
مدیریت تبلیغات ترانزیتی
نیش دوست از نیش عقرب بدتر است... پس بزن عقرب که دردش کمتر است. این بیت پشت وانت نیسان آبی‌رنگی با خطی خوش نوشته شده بود.
ویژگی‌های یک رهبر سازمانی
این سوالی است که سال‌ها از خودم پرسیده‌ام و اکنون در تلاشم تا این سوال را از مدیران اجرایی، صاحبان کسب‌و‌کاری که با آنها در تماس هستم بپرسم. ( توجه کنید به آنهایی که در ارتباط بودم رهبر سازمان نمی‌گفتم.
آرشیو
نسخه چاپی نسخه چاپی ۱۳۹۲ بيست و هشتم تير :تاریخ انتشار 33100 :کدخبر
ارسال به دوستان ارسال به دوستان 43721 :بازدید

گفتگو با کارآفرین ایرانی و مالک برند زرماکارون

یکی از عادت های عجیب و غریب برخی از ما این است که فکر می کنیم انسان های موفق تنها از بین ثروتمندان جامعه هستند و همگی از روز تولد ثروتمند و غنی بوده اند. اما وقتی در زندگی اغلب ثروتمندان تحقیق می کنی می بینی که ثروت آنها با تلاش مستمر به دست آمده و خیلی از آنها لزوما خیلی هم ثروتمند نبوده اند.

یکی از عادت های عجیب و غریب برخی از ما این است که فکر می کنیم انسان های موفق تنها از بین ثروتمندان جامعه هستند و همگی از روز تولد ثروتمند و غنی بوده اند. اما وقتی در زندگی اغلب ثروتمندان تحقیق می کنی می بینی که ثروت آنها با تلاش مستمر به دست آمده و خیلی از آنها لزوما خیلی هم ثروتمند نبوده اند.

به گزارش بانکی دات آی آر، یکی از این افراد آقای مرتضی سلطانی مدیر شرکت زرماکارون است که مطالعه چند مصاحبه از ایشان برای من بسیار الهام بخش بود. به همین دلیل گزیده ای از این صحبت ها را که در رسانه های مختلف منتشر شده برای شما برگزیده ام که در ادامه با هم می خوانیم.

زر ماکاران که بدون تعارف این روز ها همراه همیشگی سفره های خیلی از ایرانی هاست زیر نظر مردی به اینجا رسیده که متولد قم است و فرزند همسر دوم پدرش، درکودکی از محبت پدر و مادر محروم بوده و با افتخار از سختی هایی صحبت می کند که از او چنین انسانی را ساخته است.

دربخشی از مصاحبه هایش خواندم:

«روزهای پنجشنبه و جمعه به گورستان وادی السلام قم می‏رفتم تا شاید با شستن قبرها، اندک درآمدی بدست آورم و کمک خرجی برای مادر باشم. با پای برهنه در خاک گل می‏دویدم و با سطلی پر آب در دستم، سنگ قبرها را می‏شستم...

آب از روی سنگ تا روی خاک‏های جلوی پایم سر ریز شد.گِل لای انگشتان پایم لغزید و چشم به دستان پیرمردی داشتم که آرام آرام اسم روی سنگ قبر را پاک کرد. منتظر بودم پولم را بدهد تا بروم و قبر دیگری را بشویم.

چشمان آن پیرمرد به پاهایم دوخته شد... ومن پاهایم را محکمتر در خاک فرو کردم... و او گفت: وای بر من، وای بر ما ...

آن مرد مهربان مرا با خود برد و کفشی پلاستیکی برایم خرید. هدیه ای ارزشمند برای کودکی تنها، ... این کفش‏ها هنوز از بهترین خاطرات و ارزشمندترین دارای‏ی های من است»

کودکی او سرشار از تمامی ملالت هایی است که شاید بتوان آنها را فقط در داستان ها و کتاب ها جستجو کرد. اما در عالم واقع نیز چنین بود.

مرتضی سلطانی، بر این باور است: «تمام افتخار و ارزش‏هایم در آن ۷ سال اول زندگی ام است و این واقعیتی است که همیشه به آن مفتخر خواهم بود.»

نخستین کارهای صنعتی

نخستین کار های او واکس زدن کفش، فرش فروشی و تراشکاری بودند اما آنچه او را در مسیر پیشرفت قرار داد سوله سازی بود.

برای به دست آوردن فن آوری این کار تلاش بسیاری به کار برد و بعد از فراز و نشیب های فراوان موفق شد در سایه کار گروهی به موفقیت برسد.

مرتضی سلطانی، امروز، یک کارآفرین مطرح، یک صنعتگر موفق، یک صادرکننده نمونه و یک مدیر برتر است.که لقب"سیمرغ صنعت ایران" را به او داده اند. او متواضعانه خود را سرباز صنعت سرزمینش می داند.

رمز موفقیت

سلطانی در عرصه صنعت و تولید و نگاه انسان محورانه سالها در عرصه ی ریخته گری کار کرد و اولین تولید کننده میل لنگ در ایران نیز بوده است. بنیانگذار گروه صنعتی زر، شناخت ادبیات تولید و رقابت را در تولید بدون مرز شرط رقابت جهانی می داند و سه عامل، کیفیت خوب، بسته بندی خوب و نگاه مشتری مداری را شرط قرارگرفتن محصولات در کنار تولیدات جهانی بیان می کند.

ثروتمند نیستم

او خود را ثروتمند نمی داند بلکه معتقد است یک تولید کننده است. او می گوید: ثروتمند کسی است که پول دارد و دغدغه ای ندارد و خرج می کند، ولی تولید کننده سرمایه اش را صرف توسعه و تولید می کند که نمی توان به تولید کننده ، ثروتمند در نگاه عام تلقی کرد.



اخبار مرتبط با این خبر

ردیفتیترتاریخ
1 ایرانی‏ها بیشترین بازدیدکنندگان از سایت تلگرام ۱۳۹۴ شنبه ۹ خرداد
2 تمایل خارجی‌ها برای خرید زعفران ایرانی به اسم دیگران ۱۳۹۴ دوشنبه ۴ خرداد
3 ذائقه ایرانی چه خودرویی می‌پسندد؟ ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت
4 بانک کارآفرین استخدام می کند+شرایط ۱۳۹۴ دوشنبه ۷ ارديبهشت
5 بانک صادرات با نرخ 22 درصد به خریداران کالاهای ایرانی وام می‌دهد ۱۳۹۴ دوشنبه ۷ ارديبهشت
6 دو اصل راهبردی بانک کارآفرین ۱۳۹۴ يکشنبه ۶ ارديبهشت
7 رتبه پاسپورت ایرانی در جهان چند است؟ ۱۳۹۴ يکشنبه ۳۰ فروردين
8 فرش‌های چند هزار متری ایرانی در راه کشورهای عربی ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۳ فروردين
9 متوسط قیمت ماشین لباسشویی‌های ایرانی/ماشین‌ظرفشویی ایرانی نداریم ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۳ فروردين
10 رقیب ایرانی خوش‌فکر نداریم و نگران نیستیم ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۳ فروردين
11 آیت اللهی مدیرعامل بانک کارآفرین شد ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۹ فروردين
12 خدمات تلفنی بیمه کارآفرین در سال نو ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۸ اسفند
13 کدام بانک‌های ایرانی بیشترین دارایی را دارند؟ ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۴ اسفند
14 آگهی دعوت به همکاری بانک کارآفرین ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۴ اسفند
15 ۸ شعبه بانک کارآفرین، اسکناس نو می دهند ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۰ اسفند
16 صدور بیمه‌نامه اینترنتی در بیمه کارآفرین ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۰ اسفند




تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما:  


قیمت برخی خودروهای لوکس چند؟ / شب های تهران با طعم لوکس سواری و دریفت و ویراژ ایرانی‏ها بیشترین بازدیدکنندگان از سایت تلگرام ایران‌کیش به ازای هر سهم300 ریال سود تقسیم کرد توسعه سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد کیش چگونه خرید، به بخش مهمی از گردشگری تبدیل شده؟ معرفی قهرمانان نوآوری در دنیای آی‌تی چالش‌های گردشگری ورودی در فصل سفر راهکارهای جمهوری آذربایجان برای جذب گردشگر دانستنی‌های آزمون زبان EPT دانشگاه آزاد اسلامی آبلیموهای بی‌نام و نشان و قیمت‌های بی‌سر و سامان تمایل خارجی‌ها برای خرید زعفران ایرانی به اسم دیگران دریافت وام خودرو از اول خرداد‌ماه قیمت خودرو را چه کسی تعیین می‌کند؟ گام بلند سینمای ایران در كن مردم لیزینگ‌های مجاز را بشناسند+اسامی امضای تفاهم‌نامه همکاری آموزشی مشترک روزنامه دنیای اقتصاد و آکادمی بین‌المللی توف ایران- آلمان سفرای خارجی مقیم ایران در کاشان گلابگیری کردند اعلام نرخ حق‌الوکاله موسسه اعتباری کوثر سودهای روزشمار بالا «بانک‌ها» را چندماهه «ورشکسته» می‌کند الزامات سرمایه‌گذاری خودروسازان ژاپنی در ایران
از کدام برند پودر رختشویی می خرید؟
 











نتایج نظرسنجی
 

ویوان نیوز با همکاری لوکوپوک در یک طرح مشترک اقدام به تهیه قیمت روز کالا و خدمات در 9 گروه کرده است. از این پس شما می توانید با رجوع به هر یک از بخش های زیر قیمت و امکانات کالاهای مورد نظر خود را مشاهده و مقایسه کنید.

توجه: در صورت تمایل به معرفی قیمت کالا ها و خدمات خود در این طرح می توانید تقاضای خود را به نشانی info@vivannews.com ارسال فرمایید.